martinmenke.reismee.nl

Geen nieuws is nu toch nog nieuws geworden

Iedereen kent het gevoel wel. Je hebt een gebeurtenis waar je al heel lang naar uit kijkt en dan de dag erna. Alsof je teveel gedronken hebt voel je een kater opkomen. Ik heb gister enorm genoten van het spektakel dat Formule 1 heet. Vandaag was er vooral berusting. Ik had niet te puf nog iets te doen. En toen ik een kerk wou bezoeken bleek deze ook nog eens gesloten. Typisch zo'n dag waar je alleen nog maar van hoopt dat hij zo snel mogelijk voorbij gaat.

Ik kan nu uren vertellen over het weer dat somber was, de zon kwam nauwelijks te voorschijn en een wolkendek bleef de gehele dag hangen. Wel eens waar geen regen maar toch was er in verhouding tot de laatste maand sprake van minder weer. Ik kan me herinneren dat ik in Rio een stukje de titel slecht weer gaf, nou vandaag was net zo'n dag. En waarschijnlijk de dag van morgen ook. Nu ik bijna 6 weken verblijf in Zuid Amerika ben ik gewoon geraakt aan goed weer en dus word je soms wat overmoedig.

Morgen mijn laatste dag in Sao Paulo. Ik hoop nog even het oude centrum te bezoeken. Daarna nog even langs de Aveneu de Paulista, de PC-Hoofd van deze stad. Tegen middennacht dan naar het vliegveld waar ik woensdag in alle vroegte door reis naar Peru.

Veel meer kan ik niet verzinnen over de dag van vandaag. Begin nu zelfs respect te krijgen voor die vele tieners die dagelijks hun dagboek bij houden. Ik ben nog geen 40 dagen onderweg en mijn fantasie is al behoorlijk afgenomen. Ik kan wel schrijven over de duizenden prachtige dames die ik hier al heb gezien en inderdaad het vrouwelijk schoon mag er af en toe best wezen maar toch. Ik denk dat ik daarvoor te nuchter ben. Helaas voor alle prachtige verhalen in vooral Weiteveen maar een Braziliaanse schone zit er echt niet in. Ik zie teveel problemen. En dus blijft het bij kijken. Dat gaat mijn weblog dus niet vullen. En een dichttalent gaat aan mij niet verloren. Al is het best gek zo vlak voor Sinterklaas geen gedichten te hoeven schrijven. Dus ook dat is geen optie. Nee helaas maar mijn bijdrage van 28e november blijft bij een korte samenvatting van de dag. Hopelijk beleef ik morgen wat meer waardoor mijn weblog weer aanzet tot het lezen over mijn reis.

Reacties

Reacties

Annelies

Hoi Martin,

Waar blijven de foto's die al allemaal hebt gemaakt!!
Geniet van de laatste weken.

Groeten,

Tante Annelies

tante Annie

Hoi martin, hoe is het.
wij zijn vannacht terug gekomen in het erg koude nederland. 16 dagen gambia west afrika met 33 gr. en nu bbbrrrr.
geniet nog van de laatste weken voor je het weet ben jij ook weer thuis. en dan is het rillen van de kou.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!