martinmenke.reismee.nl

PK Weekend deel I

Al om kwart over zeven ben ik vertrokken vanochtend om op tijd te zijn voor de eerste vrije trainingen van de GP Brazilie. Het reisje naar het circuit koste ongeveer een anderhalf uur. En dus was ik ruim op tijd voor door de toegangspoorten en genoot ik nog even van het prachtige weer voor de auto's op de baan kwamen. Om klokslag tien uur was het zover, de groene Lotus van Jarno Truilli opende mijn eerste GP weekend. Een oorverdovend lawaai van brullende motoren volgde. Geweldig om het mee te maken.

Ik zit bij de pitstraat uitgang en kan dus bij een proefstart de benzinedampen bijna ruiken. Een prachtig gezicht. De eerst volgende 90 minuten heb ik alleen maar genoten van alle voorbij komende bolides. Ik heb mijn best gedaan om zoveel mogelijk foto's en video's te maken, al valt dat niet mee met de snelheid waaraan ze jou voorbij schieten. Maar mijn collectie mag er zeker weten. Met Marc Webber als snelste werd de training afgesloten. Gelukkig besloot Romain Grosjean zijn Lotus Renault pal voor mijn neus te parkeren en dus kon ik op mijn gemak de auto bewonderen.

Ik zit overigens aan niet aan de sloppenwijkkant en dus is mijn traject naar het circuit en ook op het circuit veilig. Genoeg politie om je heen. Dus een middagdutje kon geen kwaad. En daarna weer genieten van de 2e kwalificatie, weer 90 minuten fotograferen en bewonderen. Je kunt je niet voorstellen hoe snel de auto's gaan, vooral als je daarbij ook nog eens alle sponsoren kunt lezen. Dat is echt vreemd om te zien. Het resultaat van deze dag;Lewis Hamilton was het snelste en k heb bijna alle auto's wel op de foto en moet een goed en tevreden gevoel het circuit verlaten. Morgen weer een dag.

Na bij het circuit heb ik de plaatselijke supermarkt bezocht voor het nodige voedsel. In het hostel heb ik spaghetti gemaakt met een tomatensaus. Heerlijke kost. 's Avonds heb ik nog een duik genomen om wat af te koelen. Daarna mijn bedje opgezocht. Morgen om 2 uur plaatselijke tijd wacht een nieuw hoofdstuk, de kwalificatie. Ik zit dus aan de pituitgang nabij het bord van Johnnie Walker. Wie weet herken je mij nog.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!