martinmenke.reismee.nl

Goaoooooooooooooooooooooollllllllllllll

Exact vijf weken geleden bereikte ik Rio en nu voelt het alsof ik hier al maanden ben. De hostels beginnen te wennen, het weer behalve de ene regenbui na blijft prachtig en bezoeken aan diverse gebouwen en vast ritueel. Vandaag het Braziliaanse voetbalmuseum. Gelegen in het oude Pacaembu Stadion waar in 1950 de WK plaats vond. Ik zou u verder de details ditmaal besparen.

Het museum is kenmerkend voor deze tijd. Veel tv schermen en video animaties die een beeld geven van de geschiedenis van la Selecao. Natuurlijk komen alle oude sterren aanbod van Pele tot Ronaldo en Garincha tot Ronaldinho. Alle wk's woorden in beelden en foto's herhaald en er zijn speciale ruimtes waar je de Braziliaanse trukendoos kunt bekijken. Voor iedere club in Brazilie zou dit een prima afsluiting zijn van het jeugdseizoen. En ik heb me als voetbalfan natuurlijk ook weer optimaal vermaakt. En als echte Hollander behoor ik nu te zeggen, kost dat? Nou helemaal niets, het was tien minuten lopen en op donderdag is het museum gratis toegankelijk.

Na het regelen van diverse betalingen voor de aankomende reis naar Peru en dan met name Machu Picchu heb ik wat eten gehaald bij de plaatselijke barman. Sorry ditmaal geen traditioneel voedsel maar een broodje hamburger met spek en ei. Ik weet dat ik hiermee mensen teleurstel maar gemakzucht dient nog altijd de mens.

Filmtip van de dag! In de avonduren heb ik me op het hostel vermaakt met de film Invictus. Een film over de zege van het Zuid Afrikaanse ruby team op het WK van 1995 in eigen land. Het beschrijft het verhaal van de dan net gekozen zwarte president Nelson Mandela en de blanke aanvoerder van het rugbyteam Francios Pienaar. Het verhaal heeft een goed beeld hoe beide groeperingen in een verdeeld land langzaam tot elkaar groeien. Wel eens waar wat vertekend door het succesverhaal maar zeker het bekijken waard.

Over bekijken waard gesproken, misschien is de Formule 1 GP van Brazilië dat ook wel, we zullen morgen eens kijken.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!