martinmenke.reismee.nl

Museo do Paulista

Gelukkig bleef de regen vandaag achterwege en liet de zon zich even zien achter een dik wolkendek. En dus werd het tijd weer eens wat nieuws te gaan doen. Even een tijdje googlen kwam ik uit bij het museo do Paulista. Een uurtje later liep langs door de stad opzoek naar het museum. Gelukkig bleek dit eindelijk eens goed aangegeven en duidelijk zichtbaar waardoor ik niet nogmaals verdwaald zou raken.

Het museum is een verzameling van kunstwerken uit Brazilie vanaf de komst van de Portugezen in de 15e eeuw tot aan de tweede helft van de 20e eeuw. Vooral de schilderijen gemaakt rond 1900 over de eerste aankomsten van de Portugezen aan de Braziliaanse stranden waren bijzonder mooi. Ook de tuin van het kasteel waarin het museum is gevestigd was prachtig, een klein paleis het loo in Apeldoorn. De rest van de collectie bestond uit zoveel diverse voorwerpen zonder enige chronologische volgorde dat je af en toe even de weg kwijt was. Je reisde door de tijd van geweren uit de 16e eeuw naar motorvoertuigen uit 20e eeuw. Maar dit neemt niet weg dat een bezoek zeker wel de moeite waard was. Best gek dat ik in Nederland behalve voor de studie nooit een museum bezoek. Al is dit wel te verklaren gezien de afstand, prijs en voor het drukke tijdschema waarin ik leef. Ik deel mijn vrije tijd graag anders in. Ik geniet van de natuur en sport graag.

Bij terugkomst in het hostel heb ik mezelf voorzien van een maaltijd. Pasta, met groente en worst. Geen topkok waardige maaltijd maar goed genoeg om de maag te vullen. Soms moet je ook maar even genoeg nemen met wat minder, misschien leer ik nu dan de aardappelen van mijn moeder ooit nog eens te waarderen al valt dat ernstig te betwijfelen. Maar mam je mag hoop houden hoor, ik vind de nieuwe aardappelen aan het begin van de zomer prima eetbaar. Maar als de R in maand komt moet je aardappelen niet meer koken, tenzij je er stamppot van maakt. Ach ieder zijn smaak laten we maar zeggen.

Het weer zal morgen een stuk beter zijn, dus maar weer eens aan de wandel. Ook in Sao Paulo bevindt zich een voetbalmuseum en dat moet ik natuurlijk wel zien haha. Tot morgen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!