martinmenke.reismee.nl

Apelido

Normaal gesproken zou de titel van dit verhaal iets in de richting van typisch Hollands, of Nederlands weertje zijn. Het weer was alsof ik al terug in Nederland was. De regen kwam met bakken uit de bewolkte donkerblauwe lucht. Gelukkig was het nog droog toen ik vanochtend vroeg mijn oefeningen deed in het park. Maar nog voor ik het hostel had bereikt baste het noodweer los. De eerste druppels vermenden zich met mijn bezwete lichaam. Een douche bracht gelukkig een fris gevoel.

Maar de titel is het Portugese woord voor achternaam. Met dan aan de plaatselijke typemuts van vliegmaatschappij webjet. Ik heb er bijna een half uur over gedaan om haar er van te overtuigen dan in ons Nederlandse paspoort de achternaam boven en niet naast mijn voornaam vermeld staat. En dat ik dus niet Martin Johannes heet maar dat Martin Johannes Bernard mijn doopnamen zijn en dat ik Menke van achternaam heet. Best lastig als je geen woord Engels spreek en je toch werkt op een luchthaven. Uiteindelijk heeft ze er Martin Menke van gemaakt want die andere namen, ach ja die zouden gewoon niet in mijn paspoort moeten staan. Om dat moment vroeg me werkelijk af, ben ik nu zo slim of is dit meisje nu zo dom. Maar al goed mijn ticket naar Rio is dus ook binnen wat betekend dat mijn reisbestemmingen en vluchten nu bekend en geboekt zijn en dat ik kan beginnen aan het laatste deel van mijn reis. Planning klaar, reisdocumenten klaar en nu op naar de mooie laatste weken.

's Avonds in het hostel gezellig met twee Britten zitten praten over de aankomende race van zondag. Ik weet nu ook hoe ik via en trein het circuit kan bereiken. Gelukkig maar want anders zou ik drie keer van bus moeten wisselen en met de plaatselijke buschauffeurs heeft Martin het niet echt. Ik aanbid bijna de Nederlandse. Best gek want die heb ik ook regelmatig inwendig voor alles en nog wat uitgemaakt als ze weer eens te langzaam of te snel reden en geen rekening hielden met jou als passagier. Lang leve de trein. Want of ik nu in Nederland of in Brazilie ben vertraging hebben ze toch wel daar nu in ieder geval wel van op aan.

Morgen zal het weer hier wat beter zijn. Dus dan er maar weer eens op uit kijken wat Sao Paulo te bieden heeft.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!