martinmenke.reismee.nl

Een goede planning

Maandag en dus de eerste dag van de week in Sao Paulo. Vandaag stond in het teken van een opdracht. Een overzicht maken van de komende weken tot aan mijn thuisreis. De eerste helft van mijn reis heb ik de afgelopen maanden gepland. Thuis in Nederland ben ik uren bezig geweest met het boeken van reizen, zorgen voor een overzicht van bezienswaardigheden en adresgegevens. Maar dat was tot aan Sao Paulo. Ik verblijf hier namelijk meer dan een week en dus tijd genoeg om hier rustig de zaak door te nemen en uit te werken. Oke, als docent zal ik deze werkwijze absoluut afwijzen. De zaak niet vooruitschuiven jonge man, dan ga je het straks afschuiven en komt er niets van terecht zou ik hebben gezegd. Maar om 8 weken lang volledig volgens planning te leven is geen optie en daarbij nu ik hier ben weet ik inmiddels hoe de Braziliaanse mentaliteit is en dan is wat extra voorzorgsmaatregelen geen overbodige luxe. Dus,

Zoals gister al gezegd, ik ga aankomend weekend naar de GP van Brazilie. Daarna verblijf ik tot woensdagochtend in Sao Paulo om het vliegtuig te nemen naar Lima, overstappen en daarna doorvliegen naar Cusco. Ik heb nu alle vluchtnummers en andere gegevens verwerkt en voor wie het weten wil. Ik land om 3 uur plaatselijke tijd, das in 6 uur eerder dan in Nederland. Ik verblijf in deze stad tot en met maandag, daarna vlieg ik terug naar Lima. Daar heb ik een tussenstop van 2 nachten waarna ik terug keer via Sao Paulo naar Rio. Ik ben dan nog een week in Rio al voor ik terugvlieg naar Nederland. Als de mist dan inmiddels is verdwenen.

Ik heb vandaag overigens ook nog even mijn sportieve kant laten zien. Hier vlak bij is een sportparkje waar diverse apparaten staan die je ook in de Nederlandse sportschool vind. Dus dacht ik, kom laten we ons eens voorbereiden op het straatvolleybaltoernooi. Bedoel daar kan ik natuurlijk geen slecht figuur slaan. Dus heb ik me een uur lang behoorlijk in het zweet gewerkt en daarna heerlijk liggen dobberen in het zwembadje van het hostel. Niet slecht voor lichaam en geest.

Tegen de avond heb ik een supermarkt opgezocht en me voorzien van wat eten en drinken. Terug in het hostel nog even samen met mijn pa Voetbal International gekeken en daarna nog een wat gekletst met hostelgenoten. Voor morgen wordt slecht weer voorspelt dus even afwachten wat de dag brengt.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!