martinmenke.reismee.nl

De grootste stad ter wereld?!

De laatste nachtbus van deze reis zat er tegen half 10 vanochtend op. Ik heb de busrit goed verteerd,geen problemen onderweg. Behalve een schok toen ik dacht voor het eerst deze reis er sprake was van een stortbui midden in de nacht. De bus nam een wasstraat midden in de nacht. Daar kijk je best raar van op kan je vertellen.

Sao Paulo is volgens de Nederlandse Wiki de grootste stad ter wereld. Met de randgemeenten erbij telt de stad ongeveer 22 miljoen inwoners. Dat zijn er inderdaad meer dan in Nederland wonen. En daar verblijf ik nu dus de komende 10 dagen. Maar het hostel vinden was best lastig. Ik moest twee metrolijnen nemen en dan zou ik het hostel direct zien. Niet dus, die metrolijnen waren geen probleem maar het hostel vinden was wat anders. Uiteindelijk kwam een oude man mij te hulp, hij nam me mee tot aan het hostel. Aardige mensen, hoe ga je er mee om! En dus was ik op de plaats van bestemming. En er volgende meer goed nieuws, mijn F1 tickets waren aangekomen. En dus zit ik aankomend weekend op Interlagos voor de Braziliaanse GP. Voor de vaste volger, op RTL 7, zondag om 17.00 uur. En ik zit op het rechte stuk na bocht 3. Dat is de DRS zone! Mocht je Olav Mol hierover praten, ik zal nog wel even zwaaien als er auto's voorbij komen.

De rest van de dag heb ik vrijaf genomen. Het hostel even doorgenomen, via internet de laatste berichten uit het miste Holland vernomen en iets gelezen over ene Johan en een voetbalclubje niet ver van Amsterdam. Daarna wat gegeten bij een plaatselijk restaurant, op voorspraak van Sandra uiteraard locale gerechten. En daarna nog gezellig wat lopen kletsen in de bar van het hostel. Tegen 10 uur was mijn pijpje echt leeg en heb me te ruste gelegd. Morgen dag 2 in Sao Paulo.

Reacties

Reacties

Frans

hoi Martin.
Zo, de laatste vermoeiende nachtrit zit er op voor jou. Klasse, dat je naar de F1-race gaat. Zwaaien??? Wat dacht je van de Drentse vlag boven je hoofd de hele race? Ik zal wel terugzwaaien....dus....
Heel veel plezier in Sao Paulo de komende week !!!
Heb je de locale fregoles al geproefd?
http://www.youtube.com/watch?v=JDzKClPB724
doeiiii

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!