martinmenke.reismee.nl

Traditie

Een wasservice is nooit weg. En daarom heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn volledige koffer maar eens uit te mesten. Alle kleding heeft een wasmachine gezien en daar hadden op het hostel niet op gerekend. Maar gelukkig waren ze gastvrij en nog voor ik ging slapen was de eerste lading al schoon en droog.

Zelf heb ik de dag doorgebracht na het voetbalstadion. Het Estadio Centenario. In het stadion vond de eerste en de finale wedstrijd plaats van het WK 1930. In een museum in het stadion vindt je foto's, shirts en de beker terug van dat WK. Het thuisland versloeg Argentinie met 4-2 voor wie dat weten wil. Ook de schande van Maracana in1950 komt aanbod. Uruguay versloeg Brazilie in het eigen Maracana stadion. Tot op de dag van vandaag speelt Brazilie daarom niet meer in een wit teneu maar in het ons bekende geel. Daarnaast zijn er diverse bekers en foto's van het stadion door de jaren heen. Ook de succes van de nationale selectie hebben hun plaats. Leuk detais, een deel van het stadion is vernoemd naar Amsterdam, daar waar in 1928 Uruguay Olympisch kampioen werd. Na een kijk in het stadion, dat nog beschikt over betonnen stoeltjes en de sleet van de tijd met zich mee draagt, ben ik de stad in gegaan. Ik heb wat gegeten en een wandeling langs de kust gemaakt.

In de avond heb ik kennis gemaakt met mensen uit het hostel. Toevallig of niet, er waren een paar Duitsers bij. Fijn als je de dag ervoor als Nederlander zo bent verslagen. De jongens studeerden in Chili en waren hier op een soort weekje uit. Ze verbleven een paar dagen in Buenos Aires en nu net als mij hier in Montevideo. Ze zouden in het weekend terug keren naar Chili. Voor komt er morgen al een eind aan Montevideo. Ik reis in de avond met de bus naar Porto Alegre in Zuid Brazilie. En in het weekend volgt dan de trip naar Sao Paulo. Aldaar woon ik de Formule 1 GP van Brazilie bij. We zitten dan al weer in het laatste weekend van november. Maar dat is volgende week pas, eerst maar even uitrusten voor een nieuwe bustrip morgenavond.

Reacties

Reacties

Riet

Ik liep een beetje achter met al je verhalen, maar heb vanavond alles nog even weer ingehaald. Geniet jij van je reis, dan geniet ik van je verhalen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!