martinmenke.reismee.nl

Don't cry for my Argentina

Omdat ik morgen vroeg in de ochtend vertrerk naar Montevideo nu alvast een update. De ochtend bestond uit msn'n, weblog schrijven en liedjes luisteren. Behalve dat ik het persoonlijk fijn vind om contacten te onderhouden met het thuisfornt niet bijzonders.

Daarna ben ik even na de bootmaatschappij gelopen zodat ik weet waar ik me morgen moet gaan melden. Gelukkig is dit zelfs met een koffer prima binnen een half uurtje te volbrengen. Daarna ben ik de stad in geweest voor een boek. En dat is best lastig, spaans lezen wordt hem niet en een Engelstalig boek vinden is ook geen eenvoudige optie. Maar ik ben in mijn doel geslaagd, een Engels pocketboekje waarmee ik de rest van de reis me moet gaan vermaken. Hopelijk blijft hij vooral in de tas want dan vermaak ik me ook prima met andere zaken. We zullen wel zien de komende dagen.

Na de middag besloot ik dat het tijd was om de Argentijnse keuken te ontdekken. Behalve de M en de BK heb ik niets anders daarvan gezien. Gelukkig was mijn kamergenoot, een Argentijnse advocaat zo behulpzaam mij te helpen en ik vond een geschikt restaurant niet ver van het hostel. Daar zou ik 's avonds me te goed doen aan een maaltijd. Daarna heb ik de laatste zaken geregeld voor de reis van morgen. Alles is weer in gereedheid gebracht en ik weet waar ik het hostel kan vinden. Ook de tickets voor de F1 GP van Brazilie over 2 weken zijn verstuurd naar het hostel in Sao Paulo dus ik mag mij verheugen op een bezoek aan Interlagos. Nadere info over waar ik precies verblijf tijdens de race volgt in de loop van die week wel.

La estancia is een voor de weledele burger van Buenos Aires een gekende eetgelegenheid. Maar voor een nutere Hollander een bijzondere gelegenheid om kennis te maken met de Argentijnse keuken. Op advies van de ober bestelde ik een Asado.Een biefstukgegrilt op houtskool. Daarbij serveerde hij een salade, watbrood en een saus.Overheerlijk! Zelfs diverse chefkoks uit Nederland zoals Herman en die jongens van Chefkok zouden dit goed keuren. Mals veelmet een heerlijke saus. Ikheb heerlijk gegeten.De Argentijnse keuken isme prima bevallen. Met een tot aan de nok toe gevulde maag ben ik terug naar het hostel gegaan. Morgen wacht een nieuw land en een nieuwe stad. Montevideo, Urugauy.

Kort samengevat,als je ooit in Zuid Amerika komt is Buenos Aires een must. De stad bied enorm veel mogelijkheden en isop het oog een stukschooneren veiliger dan andere steden. Daarnaast zijn de mensengastvrij en spreken ze vaak Engels. Ik verlaatArgentinie en trek weer noord waarts.Een traanzoals Evita zal ik niet laten maar toch ben ik blij dat ik het gezien heb.

Reacties

Reacties

Ingrid

Wat zie je zo wat van de wereld. Ben trots op je dat je dit zo allemaal in je eentje doet!!!!
Geniet er nog maar lekker van.
Pas goed op jezelf.

Knuffel van je grote nicht

Sandra

En nu dus niet meer naar de McDonald's he! Als wij in de VS zijn (toch het land van de golden arches) gaan wij daar juist niet naar toe. Geniet van de lokale keuken! Dat maakt het reizen nog veel leuker.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!