martinmenke.reismee.nl

Sint Maarten in Buenos Aires, dat is hier Sint Lionel

Soms is het onverwachte misschien wel het allermooist. Zo ook vandaag. Terwijl ik na het ontbijt druk bezig was de Loney planet van Buenos Aires te doorgronden raakte ik in gesprek met een Zwitser. Hij vertelde me dat hij vandaag de wedstrijd van Argentinie tegen Bolivia zou gaan bezoeken. Ik had via internet al opgezocht waar deze wedstrijd zou plaats vinden en gezien dat gekozen was voor Mendosa. Er heen reizen was iets teveel van het goede dus zou ik morgen wel kijken of er nog kaarten waren voor River Plate. Maar de Zwitser vertelde dat hij hier in Buenos Aires zou gaan kijken in plaats van Mendosa. En dus zocht ik via google naar informatie. En tot mijn grote verbazing bleek hij gelijk te hebben. De wedstrijd was verplaatst naar het stadion van River Plate hier in B.A. En er bleek nog meer goed nieuws, er waren nog tickets te koop. En dus trok ik de stad in opzoek naar een ticketshop. Niet erg gemakkelijk bleek want waar ik ook zocht en wie ik ook vroeg nergens vond ik ze. Maar na een uurtje zwerven bleek dat het winkeltje gelegen was in een galerij. Gelukkig waren er nog wel tickets en dus trok ik tevreden terug naar het hostel.

In de middag vertrok ik naar het stadion van River Plate. Voor de oudere volgers, inderdaad dat ik het stadion waar ooit nog eens een paal werd geraakt in de laatste minuut. Voor iedereen die geen idee heeft waarover ik spreek ( http://www.youtube.com/watch?v=DCrFGYA3KKM).

Maar vandaag ging het slechts over een kwalificatie wedstrijd. Maar de sfeer was er niet minder om, een uur voor de wedstrijd kleurde alles rondom het stadion blauw- wit. Eenmaal in het stadion bleek dat na de WK finale van 1978 er niet veel veranderd was. De stoeltjes waren nog van hout en ijzeren omheining vol roest. Gelukkig was de grasmat groen en de helden van deze tijd. Messi, Higuain, Pastore enz. De verwachtingen waren dus hooggespannen. Het stadion dat voor 75% vol zat verwachte een klinkende overwinning. En het begin was goed. Maar nadat de scheidsrechter vergat de voordeelregel toe te passen en daardoor de Argentijnen een goal ontnam zakte het niveau langzaam weg. Na de rust sloeg het noodlot ook nog eens toe, Bolivia scoorde naar een enorme fout van Martin Dimichellis. En dus werd hij terecht uitgefloten. Onbegrijpelijk dat zo'n waardeloze speler überhaupt nog geselecteerd kan worden. De Argentijnse Joris Mathijssen zeg maar. Zo'n speler die nog niet goed genoeg is voor Zandpol 3 maar door een trainer belangrijk wordt gevonden voor de balans in een elftal.

Gelukkig maakten de Argentijnen nog 1-1 maar veel meer dan dat zat er echt niet in. En dus trokken de supporters al fluitend naar huis. Later begreep ik dat ik niet alleen in Argentinië de supporters teleurgesteld waren. En waarschijnlijk was de Bert van Marwijk van hier ook teleurgesteld in de fans. Tip van hier Bert, wil je wat doen voor je land stap dan per direct op want met jou gaan we een waardeloos EK tegemoet. Je hebt nooit wat gepresteerd en dat zul je ook nooit doen. Soms moet is goed je kwaliteiten te kennen. Zoveel geluk als tijdens het vorige WK krijgen we echt nooit meer.

Voor mij was het bezoek aan deze wedstrijd wel geslaagd. Ik heb genoten van de fans, het stadion en de manier waarop de mensen hun team steunen en hun emoties de vrije loop laten. Dat is sport Bert, een supporter betaald veel geld en ziet dan een wanprestatie van een stel vedetten, mogen ze dan fluiten? Van mij wel.

Wel, morgen is een nieuwe dag hier in Buenos Aires, misschien brengt de Loney Planet dan wel uitsluitsel over mijn bestemming, we zullen zien.

Reacties

Reacties

Isebrand

Idd, wat nl Zwitserland was niet om aan te zien! Laat staan
Dat we tegen de Duitsers moeten..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!