martinmenke.reismee.nl

Het mamagevoel

Na een prachtige verjaardag gisteren heb ik vandaag me maar weer eens voorbereid op een nieuwe trip. Ik heb een ticket gekocht van de busreis van vanavond naar Foz do Iguacu. Daarna mijn koffer weer ingepakt en alle benodigde info opgezocht via internet. En toen bleek maar weer eens hoe belangrijk internet voor mij is. De verbinding was slecht en ik kon niets beginnen.

Gelukkig had ik al met Ricardo afgesproken om net als gisteren samen wat te gaan doen. En dus kon ik bijhem thuis mijn mail checken en de laatste details bij een gebracht. Helaas kon ik nog geen foto's van mijn bezoek plaatsen dus ik zal straks kijken of het nu lukt. Ricardo zelf was weer eens telaat, dus moest we in sneltreinvaart naar het vliegveld. Hij vloog om 8 uur locale tijd terug naar Rio voor zijn werk. Ik bleef achter met zijn moeder. En toen bleek toch maar weer dat het niet uit maakt op welke plek je op deze wereld leeft, moeders hebben het altidj het gevoel te moeten zorg dragen voor een kinderen en diens vrienden. Ik kreeg opnieuw een heerlijke maaltijd voorgescholteld en ze vertelde honderd uit over haar, haar familie en over het hoe trots ze was op mijn bezoek. En toen ik eindelijk verbinding kreeg met mijn ouders thuis in Klazienaveen was ze net als mijn moeder zo trots als een pauw. Een prachtige ervaring om met mijn ouders te praten in het bij zijn van een oppasmoeder.

Tegen negen uur werd het gesprek afgerond en volgde een laatste trip met de auto naar het centraal station. Aldaar heb ik afscheid genomen van een prachtig weekend en enorm gastvrije mensen en ben ik in de bus vetrokken naar Foz do Iguacu, vooral bekend van de enorme watervallen. Morgen en overmorgen zal ik zowel de Braziliaanse, als de Argentijnse kant bezoeken en daarna reis ik door naar Buenos Aires. Tot dan.

Reacties

Reacties

tante annie

hoi Martin is het toch nog een geslaagde verjaardag geworden, niet in je eentje op het strand maar gezellig bij vrienden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!