martinmenke.reismee.nl

Mijn verjaardag in Curitiba

Hoera, ik ben nu 26 jaar oud. En voor het eerst in mijn leven kan ik mijn verjaardag vieren met 27 graden en een strallende zon.

Bedankt voor alle reacties. Geweldig. Het zijn er bijna veel op iedereen persoonlijk te bedanken maar ik ga mijn best doen als ik terug ben in Nederland.

Vanochtend heb ik uitgeslapen en daarna alle reacties gelezen. Vervolgens wat voetbal zitten kijken en in de middag zitten skypen met thuis. Ik had pas tegen vijf uur afgesproken met RIcardo in het centrum en dus leek me een goede zaak bij te komen van het reizen de afgelopen dagen.

Tegen vijf uur ging ik met de bus naar het centrum en daar trof ik Ricardo en ziijn vriendin Kattie. Te samen zijn we naar een park gegaan en hebben een uurtje rondgelopen. Lekker ontspannen. Daarna zijn we naar een Japans festival geweest, best gek om in Curitiba zoveel Japaners te zien met hun typische gewoontes. Veel elektronische hebbedingentjes en natuurlijk genoeg eten en drinken uit Azie.

Tegen de avond zijn we naar een Duits cafe gegaan en hebben er wat gedronken op mijn verjaardag. Heerlijk een Duits biertje met bockwurst. We hebben het gehad over Nederland, over de economische crisis in Europa en de economicshe vooruitgang hier in Brazilie. Over onze levens nu, vroeger maar zeker ook onze toekomst. Mijn doel van deze reis, in contact komem met mijn uit dit land is dus zeker gelukt.

Daarna zijn we samen naar het huis van de ouders van Ricardo gegaan. Ik heb zijn broer, diens vriendin en ouders van Ricardo ontmoet. Geweldig om dat mee te maken. Zomaar op bezoek bij een Braziliaans gezin. Ze waren super gastvrij en ik heb heerlijk gegeteten. Ook hier hebben we uren zitten praten over Nederland, Brazilie en de reden waarom ik hier was. Ik spreek dan wel geen Portugees maar inmiddels kan ik het redelijk verstaan en met de vertaling van Ricardo kwamen we er wel.

Het was al nacht toen de vader van Ricardo me terug bracht naar mijn hostel. Het was een verjaardag om nooit meer te vergeten.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!