martinmenke.reismee.nl

Nog een nachtje slapen

Zelden heb ik me zo druk gemaakt om het missen van de wekker als vannacht. Ik heb volgens mij elk uur wel een keer gekeken naar mijn telefoon. En dus was ik vanochtend al dood op voor ik vertrok. De reis begon met een busrit met overstap naar het vliegveld van Brasilia. Daarna een paar uur wachten tot ik eindelijk om 11 uur in het vliegtuig zat. Best gek als je bekend dat ik pas 2,5 jaar geleden voor het eerst in een vliegtuig zat. En nu lijkt het wel de normaalste zaak van de wereld. Een vlucht van nauwelijks 2 uur bracht me in de volgende stad. Curitiba ligt aan in het Zuiden van Brazilie. Het kent geen kuststroken maar wel prachtige parken. De bevolking is een mengelmoes van diverse Europese emigranten. Italianen, Duitsers, Portugezen, Spanjaarden en zelfs een kleine Nederlandse nederzetting op twee uur reizen. Misschien ga ik maandag daar nog langs.

Vanaf het vliegveld volgde een busrit en in de stad zou Ricardo (een van de roomies uit Rio) mij oppikken. Maar het liep helaas anders, ik had een verkeerd telefoonnummer en dus bleek contact niet mogelijk. Dus maar weer eens een busrit ditmaal na het Eco Hostel even buiten de stad. Tegen het eind van de middag was het 33 graden en dus weer om niet veel meer te ondernemen. Ik besloot via facebook contact te zoeken met Ricardo en we spraken af morgenvroeg samen een park te bezoeken. Daarna zou ik zijn familie ontmoeten en samen zouden we gaan eten bij zijn ouders thuis. Uiteraard kijk ik hier enorm naar uit. Vandaag is helaas niet door gegaan maar morgen gaat zeker door. Wat een kans om letterlijk in de Braziliaanse keuken te kijken. Een prachtig verjaardagscadeau lijkt me dat.

Want morgen is het zover, ik neem afscheid van mijn 25e levensjaar. 26 is toch al best oud, de dertig komt nu al inzicht. Niet teveel bij nadenken lijkt me. Voor iedereen die mijn verjaardag wil vieren, drink er maar een op mij vanuit Nederland. En stuur even een berichtje als je dit leest. Kijken hoeveel reacties ik krijg via mijn weblog, hyves, facebook,twitter en msn.

Reacties

Reacties

tante Annie

hoi martin van hartegefeliciteerd met je 26 verjaardag. zeker nooit eerder je verjaardag gevierd in de zon op het strand. wij wensen jou een hele fijne dag, en geniet van de brasiliaanse keuken bij ricardo.s moeder. wat bedoel je met oud!!! als je het anders om draait ja dan kun je zeggen tanta Annie jij wordt oud. groetjes uit het koude holland

Broeder

He broeder,
Gefeliciteerd met je 26ste verjaardag. Bedankt voor het gebak, (dat eet ik alleen wel op). En het cadeau van jou bevalt me wel.
Maar zonder gekheid, ik wens je een leuke dag daar in ondersteboven land, en ik spreek je vandaag nog wel. (Niet teveel gebak eten!).

ma

martin gefeliciteerd met je verjaardag veel plezier en het gebak eten wij hier thuis wel op misschien blijft er wat over dan bewaar ik het wel groetjes mama

pa

Gefeliciterd met je verjaardag.
Maak er een mooie dag van.

Berniek

Goedemorgen en gefeliciteerd! Geniet van je dag zover van huis. Ik weet hoe het is om aan de andere kant van de wereld te zitten en jarig te zijn.
Trouwens, je hebt toch wel een wekker op je telefoon?! Dan hoef je ook geen nacht wakker te liggen.

Groetjes Berniek

HermanW

Martin,
Parabéns pelo seu vigésimo sexto aniversário. Tome uma xícara de café e bolo. E depois de algumas cervejas.

Herman Vila Branca.

ps você deve possuir hoje como as guirlandas penduradas.

tante Annelies

Hoi Martin,

Van harte gefeliciteerd met je 26e verjaardag.
Je verjaardag vieren zonder je ouders, broer en vrienden, zo ver van huis is wel even iets anders he!
Martin ik wens je een hele fijne dag.

Groeten tante Annelies

Jan, Hennie en Maik

Hallo Martin,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. De kar is al klaar, dus je kunt weer terug komen hoor. De zon schijnt en de hangmat hangt ook in de kar. Dus je kunt hier lekker achterover gaan liggen. :)

Groetjes Jan, Hennie en Maik

Richard en Liona

Heej Martin,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Veel plezier en maak er een leuke dag van!

Groetjes Richard en Liona

Fam. Th Valentin

Hallo Martin.
Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Leuke samenvating vam je reis programma.

Nog een fijne verjaardag.
Groeten Toos en Theo valentin

Riet

Martin,

Van harte gefeliciteerd met je 26e verjaardag.
Ik lees je verhalen met grote belangstelling.

Claudia en Roelof

Hey Martin,

Ook wij feliciteren je alsnog met je verjaardag, inmiddels al 26 jaar en 1 dag oud!

Geniet en nog veel plezier!

Dikke knuffel.

Iekje Oost

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Erg leuk om je reisverslag te lezen. Ik wens je nog veel plezier op je reis.

groetjes van Iekje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!