martinmenke.reismee.nl

Allerzielen

2 november is het Allerzielen. Een katholieke feestdag waarbij stil wordt gestaan bij een ieder die is overleden. Hier in Brazilie is deze dag een zondag waarbij alle winkels en andere openbare gelegenheden gesloten zijn en dat iedereen een vrije dag heeft.

Ik heb behalve een wandeling door de buurt waar mijn hostel staat dus ook vrij weinig gedaan. In de morgen nog even mijn koffer doorgespit en alles heringericht in de middag dus een wandeling. Een dag zonder veel nieuws vanuit hier. Wel werd ik via hyves gewaar dat een oud klasgenoot vandag is opgenomen in het ziekenhuis van Groningen waar hij morgen wordt geopereerd aan een tumor. Best raar om zoiets te lezen tijdens deze reis.Natuurlijk wens ik hem veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.

Morgen de laatste dag in Belo Horizonte dus wordt het tijd mijn pasie weer eens ten uitvoer te brengen. Ik ga weer eens een voetbalstadion van dichtbij bekijken. Estadio Mineirao. Ook hier is men druk bezig met een verbouwing voor de WK. We zullen eens zien hoever ze zijn. 's Avonds wacht een tweede busreis ditmaal naar de hoofdstad Brasilia. Vrijdag heb ik daar een dag om de stad te bekijken en zaterdag wacht een vlucht naar het zuiden. In Curitiba wachten een aantal maten uit Rio om samen met mij zondag mijn 26e verjaardag te vieren. Een prachtig vooruitzicht.

Reacties

Reacties

Riet V.

Frappant:
Toen ik mijn 26e verjaardag vierde was ik ook op reis. Ik zat die dag in Santa Fé.
Dat vergeet je nooit meer.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!