martinmenke.reismee.nl

Gouden stad

De afgelopen nacht heb ik een busrit van 7 uur gemaakt vanuit Rio naar Belo Horizonte. Vanwege de duisternis heb ik niets kunnen zien van het landschap. Ik besloot dus maar mijn ogen te sluiten. En al viel dat niet mee in een bus toch heb ik mijn slaap kunnen pakken en werd ik pas wakker toen we al in Belo Horizonte gearriveerd waren. De busreis was dus goed verlopen.

Belo Horizonte is de 3e stad van Brazilie na Sao Paulo en Rio de Janeiro. Het telt inclusief buitenwijken ongeveer 4,5 miljoen inwoners. De stad is vanaf de tekentafel ontstaan en moest een nieuw paradijs op aarde worden. Maar helaas, door de vele favela's en de enorme armoede is de stad nu een grijze grauwe arbeidersstad. Gelukkig blijft er nog genoeg over om de komende 4 dagen me te vermaken. Maar meer dan een korte stedentrip zou ik niet boeken naar deze stad. Voor mij is het een korte stop op weg naar de hoofdstad Brasilia. Omdat ik vanuit Rio met de bus naar de hoofdstad bijna 20 uur kwijt was bleek dit een uitstekend tussenpunt. Even een paar dagen hier zijn, en weten hoe het bussysteem werkt en daarna verder reizen.

Over mijn belevenissen zul je de komende dagen nog meer lezen, tot dan

Reacties

Reacties

tante annie

hoi martin, de eerste week van je reis achter je gelaten. ben benieuwd naar de volgende trip, geniet er van. groetjes.

Riet V.

Voor je het weet ben je er al weer!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!