martinmenke.reismee.nl

Zoute smaak van het zeewater brengt zoete herinneringen mee

Maandag, eerste dag van een nieuwe week. Gebruikelijk recept, ontbijten, douchen, mail bijwerken en daarna plannen maken voor de rest van de dag. Gezien het weer was dat niet zo moeilijk. 30 graden en een strak blauwe hemel. Strandweer dus,

Na een 20 minuten zwerven in het rijkere deel van de stad was de bestemming bereikt. De copacabana. Misschien wel het meest bekende strand van de gehele wereld. Terwijl ik over het strand liep gingen me gedachten al snel terug naar de diverse Noordzee stranden die ik met mijn ouders en Erik vaak bezocht. Later met Isebrant naar Barca, aan de Middellandse zee en diverse meren in binnen en buitenland. De guur, het weer, het water alles samen doet me ongelofelijk goed. Ik kan uren in het zand liggen zonder iets te doen. Vandaag heb ik uren liggen kijken naar de andere strandgangers. Heerlijk om hen te zien zonnebaden, sporten of in de zee te zwemmen. Het water was overigens nog best koud. Dus verder dan pootje baren ben ik niet gegaan. Nee mijn blanke beentjes dienden zich iets meer aan te passen aan de gemiddelde inwoner van deze stad.

Daarna heb ik de plaatselijke aldi bezocht voor wat vocht en het nodige voedsel. En tegen zes'n was ik terug in Botafogo. Nu zit ik heerlijk buiten na te genieten van het weer en jullie eens lekker te verblijden met mijn verhalen. Vooral de oud collega's die via de mail van riet op de hoogte zijn gebracht van mijn weblog heet ik van harte welkom, dank voor de reacties.

De weersvoorspelling voor morgen is gelijk aan vandaag dus opnieuw maar genieten van het strand. Misschien daarna nog even met de metro naar de bouwval die Maracana heet. Hopelijk zijn daar de eerste contouren van een nieuwe voetbaltempel zichtbaar. We zullen wel zien. Foto's van vandaag volgen in de loop van jullie nacht.

Toevoeging:

Over mijn mening kan ik duidelijk zijn, terecht dat VI de televisiering won. Het is een publieksprijs dus is er gewoon geen discussie mogelijk. Het gaat niet om het beste concept maar om wat de kijker het beste programma vindt. En dat was Voetbal International. Voor wie dit weten wil.

Reacties

Reacties

Frans Strijk

hoi Martin,

Wat ben jij toch met een mooie reis bezig!!
Van een oud badmeester had ik trouwens wel verwacht, dat hij de kou zou trotseren en een frisse duik zou nemen!!
Net als andere volgers ben ik ook benieuwd naar jouw foto's, en niet alleen van de Braziliaanse schonen hoor.
Zat het stadion helemaal vol bij de Braziliaanse voetbaltopper?
Je doet een aantal mooie landen aan in Zuid Amerika.
Brazilië staat ook nog op ons verlanglijstje voor de komende jaren. Vooral Rio en de Iquazu watervallen !!
Wat zijn je plannen verder in Rio?
In 2003 zijn Janneke en ik in Peru geweest, dus als je nog ideetjes wilt.

Geniet verder van je prachtige reis!!
Martin, we keep in touch, groeten, ook namens Janneke, Frans

Riet Veenker

Tja, wij hebben de herfstvakantie alweer achter de rug..........
Geniet van jouw vakantie..........., ik bedoel reis

Claudia

Hey Martin,

Zojuist hebben wij ons ook aangemeld om je tijdens je reis te volgen en mee te genieten van je belevenissen!!

Wij wensen je heel veel plezier tijdens je rondreis!!

Dikke knuffel en veel liefs,
Claudia en Roelof.

Ingrid

Genieten dus daaro!!!
Pas maar op dat je niet te bruin wordt haha.

Liefs Ingrid

Annemiek

Hee Martin..

Hoe is het met je ?
Aan de verhalen te lezen heb je het heel mooi :D

Wat is het daar super mooi!! Echt geweldig..
Dat mooie strand :D

Geniet er van!

Liefs Annemiek

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!