martinmenke.reismee.nl

Slecht weer

Gister na dat ik jullie voor het laatst berichte heb ik nog een paar uur buiten gezeten met een aantal andere gasten. We spraken af dat we vandaag naar het strand zouden gaan.

Maar vanochtend toen ik aan het ontbijt zat bleek het weer te slecht te zijn voor een bezoek aan het strand. Het was bewolkt, +/- 20 graden maar wel droog. Een van de beste dagen die we de afgelopen zomer zouden beleven in Nederland. Maar voor Rio begrippen slecht weer. En dus werden de plannen veranderd en een nieuwe locatie gezocht.

Jardín Botánico de Río de Janeiro,

Te samen met 3 anderen reisden we af. Een korte bustrip van nauwelijks tien minuten bracht ons aan de ingang. Gelukkig spraken twee medereizigers portugees en met een plattegrond en een fotocamera in hand tradden we binnen. Het park zich een verzameling van diverse botanische tuinen. Te vergelijken met de Hortus in Haren (Groningen). Alleen nu in de vrije natuur. We hebben een heerlijke wandeling gemaakt en elkaar beter leren kennen. Daniella, een meid uit Belo Horizonte vertelde me over haar reis naar ons Europa,. Ze had zich verbaast over de manier waarop wij aankijken tegen reizen. Hier in Brazilie is een reis van 5 a 6 uur normaal. Terwijl wij op zien tegen een bezoek aan Amsterdam wat wel 2 uur van ons aller Drenthe ligt.

Aan het eind van de trip zijn we maar op zoek gegaan naar een restaurant om onze magen te vullen. Na wat omzwervingen kwamen we bij een zelfbedieningsrestaurant. Heerlijk gegeten, een kipfilet met rijst. En vooral veel vers fruit, watermeloen, mango, ananas, aardbei, sinasappel, genieten dus. Het is de gewoonte dat je net zoveel neemt van het fruit tot je bent uitgegeten. Daarnaast kun je een keuze maken uit diverse andere gerechten zoals rijst, aardappelen en worst. Kortom ik mis de keuken van mama (NOG) niet.

Terug in het Hostel vooral lekker niets gedaan, gewoon chillen zoals de jongere generatie het noemt. Morgen wordt het weer beter, 27 graden en veel zon. Strandweer dus.

De foto's van deze dag zullen nog volgen. Groeten vanuit een koud Rio,

isebrand

Foto's van die danielle?? :-P

tanta Annie

ja ja toe maar slecht weer, maak ons maar jaloers met die kou hier s,morgens de ramen van de auto schoon krabben ,nachtvorts heb jij geen last he bofkont. zo te horen heb je het naar je zin geniet er van. groetjes