martinmenke.reismee.nl

Roomies

Vandaag mijn eerste dag in Rio de Janeiro,

Na een goede nachtrust ben vanochtend rond de klok van 8'n uit mijn bed gekomen. Het ontbijt hier op het hostel is prima. Brood met kaas of ham, een stuk cake, melk of koffie en watermeloen. Daarna heb ik kennis gemaakt met mijn kamergenoten. Ze komen vanuit diverse steden in Brazlie en verdienen hier in Rio hun geld als zelfstandig zakenman. Jongens van mijn leeftijd die stad en land afreizen, logieren in hostels en werken van 's ochtends 10 tot laat in de avond. En dan aan het eind van het jaar voor even terug naar hun eigen huis om in januari terug te keren. Respect.

Van hun advies heb ik dankbaar gebruik gemaakt en zal dat nog wel vaker doen. Vooral de Portugese taal is een probleem, omdat ik alles fonetisch uitspreek zonder klank. Hopelijk lukt het me straks wel om in het Portugees te communiceren.

Na een heerlijke doucheheb ik mijn laptop maar eens aangezet. Gelukkig werken de stekkers en is opladen geen probleem. En dat is maar goed ook want de reacties waren talloos. Nogmaals dank en blijf reageren!. Ik probeer zoveel mogelijk reacties te beantwoorden, lezen doe ik ze sowieso. Wat betreft ene Richard uit Kl'veen, foto's van het vrouwelijk schoon volgen later.

Daarna via Skype met het thuisfront contact gehad (martin.menke85) en ook dat werkt boven verwachting al was de internetverbinding even weg. En dus met een goed gevoel vanmiddag maar eens de stad bezocht. Voor wie ooit in een Zuid Europese stad is geweest, Rio is vergelijkbaar hiermee, veel lawaai, emoties en gebaren. Ik ben met de metro vanaf Botafogo naar het Centraal station gegaan en vandaar met de trein naar Engenhão. De eerste foto's hiervan zijn inmiddels geplaats. Vanuit de trein Maracana gezien en een betonen gedaante ergens boven op een berg. Misschien een optie om die eens van dichtbij te zien.

Bij het stadion heb ik tickets gekocht voor de wedstrijd Flamengo - Santos, voor de voetballiefhebbers onder u dat is vergelijkbaar met Ajax-Feyenoord. Flamengo is de grooste club van RIo, vooral de club van de arme beroepsbevoling en Santos uit Sao Paulo is winnaar van de CL in Zuid Amerika. Bekenste spelers zijn Ronaldinho (F) en Neymar, Ganso (Santos), die spelen ook in het Braziliaanse elftal, la selecao. Genoeg reden om uit te kijken naar zondagmiddag 18.00 u. plaatselijke tijd. Daarvoor dus maar even internetten voor de samenvatting van die andere topper in Nld.

Voor nu ga ik me omkleden en daarna wat eten halen, KFC is om de hoek!.

Groeten uit Rio, en blijf vooral reageren ook als je vragen hebt over mijn reis of over dit land,

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!