martinmenke.reismee.nl

Toen ik uit Buenos Aires vetrok,

Vandaag wachtte een neiuwe manier van reizen voor wat deze reis betreft dan. Een bootreis vanaf B.A. naar Colonia over de Rio de la Plata. Daarna zou een bustrip volgen naar Montevideo. 's Ochtends heb ik nog even een ontbijtje mee gepakt in het hostel en daarna ben ik vertrokken. Een half uurtje met mijn koffers lopen sleuren door de straten. Me dood lopen ergeren aan alle mensen die mij in de weg moesten gaan staan. En tot slot aan de taxichaffeurs die de wegovergang niet serieus namen. Gelukkig verliep het inchecken zonder problemen en begon even na half 10 de bootreis.

Op de boot kun je van alles doen en zien. Tv kijken, internetten, shoppen en op het dek genieten van het uitzicht. Maar na een tijdje heb je alles wel gezien en kijk slechts nog uit naar het beloofde land. Opzich was de bootreis best mooi. Vooral op het dek heb genoten van het weer. Maar ik was wel blij weer op vast land te zijn. Na een busrit van 3 uur door Uruguay, waarbij je alleen maar akkers en vervallen huisjes ziet kwam de hoofdstad inzicht.

Montevideo is een stad van 1,3 miljoen mensen. Dat betekend dat 1 op de 3 inwonners van Uruguay hier woont. De stad lijkt veel op mijn vorige verblijfplaats. Mijn wandeling naar het hostel deed vermoeden dat ik nog in Argentinie was. De taal, de cultuur en het uitzicht zijn te vergelijken volgens mij.

Ik werd zeer vriendelijk onthaald in het hostel en binnen een half uurtje kon ik al genieten van een live stream via de tv van mijn ouders. Maar verder laat ik me er maar niet overuit. Ik feliciteer mijn duitse familieleden en vrienden, jullie zijn wat mij betreft een van de 2 topkandidaten aankomende zomer. Voor mij wacht nu een avondmaaltijd, en Sandra ik zal mijn best doen te genieten van de plaatselijke keuken.

Morgen maar eens kijken of Uruguay echt te vergelijken is met Argentinie. Een antwoord volgt dus.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!